Ney Dersleri 13-14-15 Uyeoll10

Join the forum, it's quick and easy

Ney Dersleri 13-14-15 Uyeoll10

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

    Ney Dersleri 13-14-15

    Theseus
    Theseus
    Üsteğmen
    Üsteğmen


    Nereden : ..:.T.C.:..
    Üyelik : 10/03/10
    Yaş : 32
    Mesaj Sayısı : 1514
    Rep Gücü : 18596
    Başarı Sistemi : 2
    Doğum tarihi : 23/02/92
    Uyarılar : Uyarı Yok
    Yorum : Merlin

    Ney Dersleri 13-14-15 Empty Ney Dersleri 13-14-15

    Mesaj tarafından Theseus Cuma Haz. 04, 2010 3:32 pm

    Ney Dersleri 13

    Bileşik Makamlar Konusu:
    Değişik dizilerin birbirine geçmesinden ve makam olarak kabul edilen dizilere dolayı Bileşik makamlar adı verilir.
    Geçki: Herhangi bir makamda dolaşırken farklı kurallara bağlı başka bir makama geçmeye geçki(modülasyon) denir.
    Bileşik Makamlar:
    Buselik Perdesinde Karar veren Bileşik Makam: Nişabur Makamı.
    Segâh Perdesinde Karar veren Bileşik Makamlar: Segâh, Segâh Mâye, Müstear, Hüzzam, Vech-i Arazbar makamlarıdır.
    Dügah Perdesinde Karar veren Bileşik Makamlar : Bileşik Gülizar, Bileşik Isfahan, Isfahanek, Beyati Araban, Acem, Acem Kürdi, Hisâr, Hisar Buselik, Şehnaz, Arazbâr, Sabâ, Dügâh, Kûçek, Sipihr, Gerdaniye, Muhayyer Sünbüle, Dügâh Mâye, Sultanî Irâk, Nişaburek makamlarıdır.
    Rast Perdesinde Karar veren Bileşik Makamlar : Nikriz, Nev’eser, Pesendîde, Güldeste, Tarz-ı Nevin, Nihavend-i Kebir, Zâvil, Pençgâh, Sûz-i Dilâra, Büzürk, Sâzkâr, Rehâvi, Şevk-i Dil, Irâk, Eviç, Bestenigâr, Beste-Isfahân, Râhatü’l-Ervâh, Dikleş-Hâveran, Rûy-i Irâk, Revanak-nûma, Hüzzâm-ı Cedid, Ferahnâk makamlarıdır.
    Acemaşiran Perdesinde Karar veren Bileşik Makamlar: Şevk-u Tarab, Şevk’efza, Şevk-âver, Tarz-ı Cedid makamlarıdır.
    Hüseyniaşiran Perdesinde Karar veren Bileşik Makamlar: Hüseyni Aşiran, Buselik Aşirân, Nühüft, Aşirân Zemzeme, Can-feza, Sabâ Aşirân, Hicaz Aşirân, Zirefkend makamlarıdır.
    Yegâh Perdesinde Karar veren Bileşik Makamlar: Ferahfezâ, Dilkeşide, Lalegül, Sultanî Segâh, Şive-nümâ, Şeref-nüma, Yegâh, Acemli Yegâh, Anber-efşan makamlarıdır. Bileşik makamları arasından dilerseniz Segâh makamını inceleyelim:
    Segâh Makamı:
    Durağı: Segâh perdesidir.
    Seyri: Çıkıcıdır.
    Güçlüsü: Neva perdesidir.
    Yeden: La diyez perdesidir.
    Dizin:

    [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

    Şeklindedir. Örnek notamız ise:

    [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]




    Ney Dersleri 14

    Bu dersimizde şimdiye kadar pek söz etmediğim Dem Sesler konusunu görelim.
    Ney sazından en zor çıkartılan sesler bu seslerdir. En pes sekizlideki seslere Dem Sesler adını zaten ana sayfada belirtmiştik.

    [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

    Bu sesler dem sesler diye adlandırdığımız seslerdir.
    Sol yani rast sesini zaten biliyoruz: Hepsi kapalı olan sesimizdi.

    Acemaşiran sesi için aşiran perdesini açıyoruz ve üflüyoruz o kadar:

    [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

    Hüseyniaşiran perdesini ise Aşiran perdesini kapatmıyoruz ve kafamızı hafifçe içeriye çekiyoruz:

    [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

    Yegah(Re),Kaba Çargah(Do),Kaba Segah(Si),Kaba Dügah(La),Kaba Rast(Sol) perdelerinin baskıları bildiğimiz orta sesler pozisyonu ile aynı (Ney Dersleri 2) Dem seslerimizi güçlendirmek için sadece uzun uzun üflemeliyiz.






    Ney Dersleri 15

    Ney derslerini 15. ve son ders olarak tamamlıyoruz.Bundan sonra sizden gelen istekler doğrultusunda derslerimizi güncelleyeceğiz.
    Bu çalışmamızda Nüanslar konusuna değiniyoruz:
    Nüans: Bir notanın ifade gücünü belirlemek için kullanılan, gürlükler, yumuşaklıklar, sertlikler, kuvvetlilikler arasındaki farklardır.
    Türk Müziğinde kullanılan önemli nüans işaretlerine bakalım ve çalalım bu işaretleri daha da güncelleyeceğiz.
    Piano: Ses şiddetinin azaltılması gerektiğini belirten bir yorum terimidir. " p " olarak gösterilir.
    Pianosimo: Ses şiddetinin daha fazla azaltılması gerektiğini belirten bir nüans terimidir. "pp" şeklinde gösterilir.
    Forte: İcrada,ses şiddetinin yüksek olması gerektiğini belirten bir nüans terimidir "ƒ" şeklinde gösterilir.
    Fortessimo: Ses şiddetinin çok yüksek olması gerektiğini belirten bir nüansdır "ƒƒ" şeklinde gösterilir.
    Crescendo: Gittikçe kuvvetlenerek çalmayı belirtir ve < şeklinde gösterilir.
    Decrescendo: Gittikçe hafifleyerek çalmayı belirtir ve > şeklinde gösterilir.
    Stacatto: Notaların tek tek birbirlerine bağlanmadan çalınacağını belirtir ve notanın üzerine " . " nokta işareti ile gösterilir.
    Legato: Seslerin aralarında hiç kesinti olmadan birbirini izlemelerini gerektiren işarettir. " - "Şeklinde notanın üzerinde belirtilir.
    Nefes: Eserde nefes alacağımız yeri belirten işarettir. ( ’ ) şeklinde gösterilir.
    Fin: Eserin sonunu gösterir ve " Fin " olarak belirtilir.
    Bir nüans çalısması yapalım notamız aşağıdaki gibi olsun:

    [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

    Vibrato: Vibrasyon bir ses titretme tekniğidir.
    Her enstrumanda olduğu gibi sesi titretmek yani vibrasyon yapmak, Enstrumantistin genel özelliğidir. Her enstrumanda farklı vibrasyon pozisyonları vardır.
    Neyde ise vibrasyon, kaval tarzı gibi titreterek ya da başımızı hafifçe sola sağa oynatarak yapabiliyoruz.

    Herkese Başarılar Diliyorum

      Forum Saati Paz Nis. 28, 2024 2:51 pm