“Dün ALES vardı. Sorular her zamanki gibi yine Matematik ağırlıklıydı. Sosyal Bilimler için sınava girenler şok yaşadı. Çünkü Matamatik ile uzaktan yakından ilgileri yoktu… “
Dersaneye gitmeyi içine sindiremeyenler için zor bir gündü. Sınavları iyi geçmedi. Süreyi yetersiz bulanların sayısı da bir hayli fazlaydı.
Bunca öğretim üyesi açığı varken, YÖK’ün böylesi manasız sınavlar ile öğretim üyesi adaylarını safdışı bırakmasının mantığını anlamak mümkün değil.
ALES ve benzeri sınavların tek amacı var. O da dersaneye öğrenci yönlendirmek. çıkıp açık açık bunu söyleseler iyi olacak. En azından bir kandırmacaya son vermiş olurlar.
Eğitimin kalitesinin düşmesini kimse istemez. Ama bu sorularla özellikle sosyal bilimlerde üniversitelerin isteği barajı aşanlar zor bulunur.
MEB, YÖK, ÖSYM, üniversiteler ve diğer ilgili kurumlar, bu sınav aldatmacasına artık bir son verip, herkese kendi branşı ile ilgili soruların sorulacağı yeni bir sistem için start vermelidir.
Yoksa bozulan sadece moraller olmaz. Sistemde derin yaralar alır.
(abbasguclu.com.tr)
Dersaneye gitmeyi içine sindiremeyenler için zor bir gündü. Sınavları iyi geçmedi. Süreyi yetersiz bulanların sayısı da bir hayli fazlaydı.
Bunca öğretim üyesi açığı varken, YÖK’ün böylesi manasız sınavlar ile öğretim üyesi adaylarını safdışı bırakmasının mantığını anlamak mümkün değil.
ALES ve benzeri sınavların tek amacı var. O da dersaneye öğrenci yönlendirmek. çıkıp açık açık bunu söyleseler iyi olacak. En azından bir kandırmacaya son vermiş olurlar.
Eğitimin kalitesinin düşmesini kimse istemez. Ama bu sorularla özellikle sosyal bilimlerde üniversitelerin isteği barajı aşanlar zor bulunur.
MEB, YÖK, ÖSYM, üniversiteler ve diğer ilgili kurumlar, bu sınav aldatmacasına artık bir son verip, herkese kendi branşı ile ilgili soruların sorulacağı yeni bir sistem için start vermelidir.
Yoksa bozulan sadece moraller olmaz. Sistemde derin yaralar alır.
(abbasguclu.com.tr)