KIRMIZI:
Bu renk
canlılık ve dinamizmle ilgili bir renktir. Mutluluğu temsil eder.
Kırmızı renk, fiziksel olarak; ataklığı, canlılığı ve duygusal
bağlamda; bir işi sonuna kadar götüren azmi ve kararlılığı gösterir.
İştah
açar. O yüzden dünyadaki gıda firmalarının çoğu logosunda kırmızıyı
kullanır. Kırmızı tansiyonu yükseltir, kan akışını hızlandırır. Yanlış
bir inanış vardır; boğaların kırmızıya saldırdığı sanılır. Oysa boğalar
renk körüdür. Kırmızıya değil, kendilerine sallanan koyu renkli beze
saldırır.
YEŞİL:
Duygusal
olarak bizi en çok etkileyen bir organımız olan kalp organının , bu
rengin yaydığı enerji alanında olduğu düşünülür. Doğanın ve baharın
rengidir. Güven veren renktir. O yüzden bankaların logolarında hakim
renktir. Yeşil yaratıcılığı körükler. Bu yüzden büyük lokanta
mutfaklarında yeşil tercih edilir. Hastanelerde de yeşil rahatlatıcı
özelliği nedeniyle kullanılır. Yeşil alanda insanların daha az mide
rahatsızlığı çektiği saptanmıştır.
SİYAH:
Duygusallığı
ve hüznü simgeler. Gücü ve tutkuyu temsil eder. Bizde ve batıda siyah
matemi temsil ederken, Japonya'da siyah mutluluktur. Siyah fonda
kullanılırsa karamsarlığı çağrıştırır. Einstein konsantre olabilmek
için perdeleri siyah, gün ışığı olmayan odaları tercih ederdi.
MAVİ:
Vücudumuzda
boğaz bölgesini yansıtan bir renktir. Mavi renk gökyüzünün ve geniş
ufukların, denizin simgesidir. Sınırsızlığı ve uzak bakışlılığı
simgeler. Huzuru temsil eder ve sakinleştirir. Araplar mavinin kan
akışını yavaşlattığına inanır, nazar boncuğu o yüzden mavidir. Batıda
intiharları azaltmak için köprü ayaklarını maviye boyarlar. Duvarları
mavi olan okullarda çocukların daha az yaramazlık yaptığı saptanmıştır.
LACİVERT:
Kozmik renk
olarak kabul edilir; sonsuzluğu, otoriteyi, verimliliği simgeler. O
yüzden dünyadaki firmaların yarıdan fazlası logolarında laciverdi
kullanır. Lacivert giyen kişiler kendilerini çok daha karizmatik ve
inandırıcı hissederler. İnsanların üzerinde başarılı ve güçlü imajı
bırakır.
MOR:
Eskiden beri
ihtişam ve lüksün son basamağı olarak düşünülür. Tarih , yüksek
sınıfların, saray mensuplarının daima morla bezendiklerini kaydeder.
Nevrotik duyguları açığa çıkardığından, insanların bilinçaltını
korkuttuğu saptanmıştır. İntihar edenlerin beğendiği renktir.
PEMBE:
Uyum
,neşe , şirinliğin ve sevginin simgesi. Rahat hissettiren ve
dinlendiren bir renktir. Bu yüzden bazı büyük mağazalar tezgahtarlarına
pembe üniforma giydirir ki, müşteriler kendilerini rahat hissetsin
diye. Pembe aynı zamanda çocuk rengidir.
SARI:
Sarı
zeka , incelik ve pratiklikle ilgilidir. Toplumsal yaşamı ve birlikte
çalışmayı yansıtan bir anlamı vardır. Geçiciliğin ve dikkat çekiciliğin
sembolüdür. Dikkat çekiciliğinden dolayı dünyada taksiler sarıdır. Sarı
ayrıca hüzün ve özlemin rengidir. Sonbaharın tüm hüzünlü güzelliğinde
onun her rengini izlemek mümkündür.
BEYAZ:
Temizliği
ve saflığı temsil eder. İstikrarı, devamlılığı simgeler. Politikacılar
beyazı pek severler, çünkü temiz, dürüst izlenimi vermek isterler...
KAHVERENGİ:
Gerçekçiliğin,
plan ve sistemin rengidir. Kansas Ünv.’de bir sergide, duvarların rengi
değiştirilebilir hale getirilmiş. Fonda beyaz kullanıldığında insanlar
sergide yavaş hareket etmiş. Fon kahverengiye döndüğünde ise insanlar
müzede daha çok yeri daha az zamanda gezmişler. Kahverengi insanı
hızlandırır. Bu yüzden fastfoodlar iç mekanda kahverengi kullanır.
Kahverengi toprak rengidir. Kıyafetlerde pek tercih edilmez, çünkü
kahverengi giyen insanlar kalabalıkta dikkat çekmezler.
Bu renk
canlılık ve dinamizmle ilgili bir renktir. Mutluluğu temsil eder.
Kırmızı renk, fiziksel olarak; ataklığı, canlılığı ve duygusal
bağlamda; bir işi sonuna kadar götüren azmi ve kararlılığı gösterir.
İştah
açar. O yüzden dünyadaki gıda firmalarının çoğu logosunda kırmızıyı
kullanır. Kırmızı tansiyonu yükseltir, kan akışını hızlandırır. Yanlış
bir inanış vardır; boğaların kırmızıya saldırdığı sanılır. Oysa boğalar
renk körüdür. Kırmızıya değil, kendilerine sallanan koyu renkli beze
saldırır.
YEŞİL:
Duygusal
olarak bizi en çok etkileyen bir organımız olan kalp organının , bu
rengin yaydığı enerji alanında olduğu düşünülür. Doğanın ve baharın
rengidir. Güven veren renktir. O yüzden bankaların logolarında hakim
renktir. Yeşil yaratıcılığı körükler. Bu yüzden büyük lokanta
mutfaklarında yeşil tercih edilir. Hastanelerde de yeşil rahatlatıcı
özelliği nedeniyle kullanılır. Yeşil alanda insanların daha az mide
rahatsızlığı çektiği saptanmıştır.
SİYAH:
Duygusallığı
ve hüznü simgeler. Gücü ve tutkuyu temsil eder. Bizde ve batıda siyah
matemi temsil ederken, Japonya'da siyah mutluluktur. Siyah fonda
kullanılırsa karamsarlığı çağrıştırır. Einstein konsantre olabilmek
için perdeleri siyah, gün ışığı olmayan odaları tercih ederdi.
MAVİ:
Vücudumuzda
boğaz bölgesini yansıtan bir renktir. Mavi renk gökyüzünün ve geniş
ufukların, denizin simgesidir. Sınırsızlığı ve uzak bakışlılığı
simgeler. Huzuru temsil eder ve sakinleştirir. Araplar mavinin kan
akışını yavaşlattığına inanır, nazar boncuğu o yüzden mavidir. Batıda
intiharları azaltmak için köprü ayaklarını maviye boyarlar. Duvarları
mavi olan okullarda çocukların daha az yaramazlık yaptığı saptanmıştır.
LACİVERT:
Kozmik renk
olarak kabul edilir; sonsuzluğu, otoriteyi, verimliliği simgeler. O
yüzden dünyadaki firmaların yarıdan fazlası logolarında laciverdi
kullanır. Lacivert giyen kişiler kendilerini çok daha karizmatik ve
inandırıcı hissederler. İnsanların üzerinde başarılı ve güçlü imajı
bırakır.
MOR:
Eskiden beri
ihtişam ve lüksün son basamağı olarak düşünülür. Tarih , yüksek
sınıfların, saray mensuplarının daima morla bezendiklerini kaydeder.
Nevrotik duyguları açığa çıkardığından, insanların bilinçaltını
korkuttuğu saptanmıştır. İntihar edenlerin beğendiği renktir.
PEMBE:
Uyum
,neşe , şirinliğin ve sevginin simgesi. Rahat hissettiren ve
dinlendiren bir renktir. Bu yüzden bazı büyük mağazalar tezgahtarlarına
pembe üniforma giydirir ki, müşteriler kendilerini rahat hissetsin
diye. Pembe aynı zamanda çocuk rengidir.
SARI:
Sarı
zeka , incelik ve pratiklikle ilgilidir. Toplumsal yaşamı ve birlikte
çalışmayı yansıtan bir anlamı vardır. Geçiciliğin ve dikkat çekiciliğin
sembolüdür. Dikkat çekiciliğinden dolayı dünyada taksiler sarıdır. Sarı
ayrıca hüzün ve özlemin rengidir. Sonbaharın tüm hüzünlü güzelliğinde
onun her rengini izlemek mümkündür.
BEYAZ:
Temizliği
ve saflığı temsil eder. İstikrarı, devamlılığı simgeler. Politikacılar
beyazı pek severler, çünkü temiz, dürüst izlenimi vermek isterler...
KAHVERENGİ:
Gerçekçiliğin,
plan ve sistemin rengidir. Kansas Ünv.’de bir sergide, duvarların rengi
değiştirilebilir hale getirilmiş. Fonda beyaz kullanıldığında insanlar
sergide yavaş hareket etmiş. Fon kahverengiye döndüğünde ise insanlar
müzede daha çok yeri daha az zamanda gezmişler. Kahverengi insanı
hızlandırır. Bu yüzden fastfoodlar iç mekanda kahverengi kullanır.
Kahverengi toprak rengidir. Kıyafetlerde pek tercih edilmez, çünkü
kahverengi giyen insanlar kalabalıkta dikkat çekmezler.