Renklerin Anlamları Uyeoll10

Join the forum, it's quick and easy

Renklerin Anlamları Uyeoll10

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

    Renklerin Anlamları

    By BiLiNMeZ
    By BiLiNMeZ
    SD Admin
    SD Admin


    Nereden : İstanbul
    Üyelik : 03/09/09
    Mesaj Sayısı : 5443
    Rep Gücü : 38118
    Başarı Sistemi : 11
    Uyarılar : Uyarı Yok
    Yorum : Dikkat: Bu Site Bağımlılık Yapar

    Renklerin Anlamları Empty Renklerin Anlamları

    Mesaj tarafından By BiLiNMeZ Ptsi Eyl. 21, 2009 10:40 am

    KIRMIZI:

    Bu renk
    canlılık ve dinamizmle ilgili bir renktir. Mutluluğu temsil eder.
    Kırmızı renk, fiziksel olarak; ataklığı, canlılığı ve duygusal
    bağlamda; bir işi sonuna kadar götüren azmi ve kararlılığı gösterir.

    İştah
    açar. O yüzden dünyadaki gıda firmalarının çoğu logosunda kırmızıyı
    kullanır. Kırmızı tansiyonu yükseltir, kan akışını hızlandırır. Yanlış
    bir inanış vardır; boğaların kırmızıya saldırdığı sanılır. Oysa boğalar
    renk körüdür. Kırmızıya değil, kendilerine sallanan koyu renkli beze
    saldırır.


    YEŞİL:

    Duygusal
    olarak bizi en çok etkileyen bir organımız olan kalp organının , bu
    rengin yaydığı enerji alanında olduğu düşünülür. Doğanın ve baharın
    rengidir. Güven veren renktir. O yüzden bankaların logolarında hakim
    renktir. Yeşil yaratıcılığı körükler. Bu yüzden büyük lokanta
    mutfaklarında yeşil tercih edilir. Hastanelerde de yeşil rahatlatıcı
    özelliği nedeniyle kullanılır. Yeşil alanda insanların daha az mide
    rahatsızlığı çektiği saptanmıştır.


    SİYAH:

    Duygusallığı
    ve hüznü simgeler. Gücü ve tutkuyu temsil eder. Bizde ve batıda siyah
    matemi temsil ederken, Japonya'da siyah mutluluktur. Siyah fonda
    kullanılırsa karamsarlığı çağrıştırır. Einstein konsantre olabilmek
    için perdeleri siyah, gün ışığı olmayan odaları tercih ederdi.

    MAVİ:

    Vücudumuzda
    boğaz bölgesini yansıtan bir renktir. Mavi renk gökyüzünün ve geniş
    ufukların, denizin simgesidir. Sınırsızlığı ve uzak bakışlılığı
    simgeler. Huzuru temsil eder ve sakinleştirir. Araplar mavinin kan
    akışını yavaşlattığına inanır, nazar boncuğu o yüzden mavidir. Batıda
    intiharları azaltmak için köprü ayaklarını maviye boyarlar. Duvarları
    mavi olan okullarda çocukların daha az yaramazlık yaptığı saptanmıştır.


    LACİVERT:

    Kozmik renk
    olarak kabul edilir; sonsuzluğu, otoriteyi, verimliliği simgeler. O
    yüzden dünyadaki firmaların yarıdan fazlası logolarında laciverdi
    kullanır. Lacivert giyen kişiler kendilerini çok daha karizmatik ve
    inandırıcı hissederler. İnsanların üzerinde başarılı ve güçlü imajı
    bırakır.


    MOR:

    Eskiden beri
    ihtişam ve lüksün son basamağı olarak düşünülür. Tarih , yüksek
    sınıfların, saray mensuplarının daima morla bezendiklerini kaydeder.
    Nevrotik duyguları açığa çıkardığından, insanların bilinçaltını
    korkuttuğu saptanmıştır. İntihar edenlerin beğendiği renktir.


    PEMBE:

    Uyum
    ,neşe , şirinliğin ve sevginin simgesi. Rahat hissettiren ve
    dinlendiren bir renktir. Bu yüzden bazı büyük mağazalar tezgahtarlarına
    pembe üniforma giydirir ki, müşteriler kendilerini rahat hissetsin
    diye. Pembe aynı zamanda çocuk rengidir.


    SARI:

    Sarı
    zeka , incelik ve pratiklikle ilgilidir. Toplumsal yaşamı ve birlikte
    çalışmayı yansıtan bir anlamı vardır. Geçiciliğin ve dikkat çekiciliğin
    sembolüdür. Dikkat çekiciliğinden dolayı dünyada taksiler sarıdır. Sarı
    ayrıca hüzün ve özlemin rengidir. Sonbaharın tüm hüzünlü güzelliğinde
    onun her rengini izlemek mümkündür.


    BEYAZ:

    Temizliği
    ve saflığı temsil eder. İstikrarı, devamlılığı simgeler. Politikacılar
    beyazı pek severler, çünkü temiz, dürüst izlenimi vermek isterler...

    KAHVERENGİ:

    Gerçekçiliğin,
    plan ve sistemin rengidir. Kansas Ünv.’de bir sergide, duvarların rengi
    değiştirilebilir hale getirilmiş. Fonda beyaz kullanıldığında insanlar
    sergide yavaş hareket etmiş. Fon kahverengiye döndüğünde ise insanlar
    müzede daha çok yeri daha az zamanda gezmişler. Kahverengi insanı
    hızlandırır. Bu yüzden fastfoodlar iç mekanda kahverengi kullanır.
    Kahverengi toprak rengidir. Kıyafetlerde pek tercih edilmez, çünkü
    kahverengi giyen insanlar kalabalıkta dikkat çekmezler.

      Forum Saati Ptsi Mayıs 20, 2024 1:49 am